5 av 36


 

5. trening (A):

  • Knebøy - 50 repetisjoner på 122 kg (70 % av 1RM)
  • Benkpress - 50 repetisjoner på 92 kg (70 % av 1RM)
  • Enarmsroing (hantler) - 50 repetisjoner på 35 kg
  • Stående bicepscurl (Z-stang) - 50 repetisjoner på 36 kg

 

Antall sett og repetisjonsstruktur for (A) er tilbake på grunnlinjen som ble satt på prøvetreningene før sommerferien. Det innebærer at både (A) og (B) er på grunnlinjen slik at kapasiteten som ble tapt i sommerferien på 3 uker er gjenvunnet. Jeg har imidlertid inntrykk av at ren styrke (målt i 1RM) er lavere nå enn før sommerferien, men den muskulære utholdenheten (målt i antall repetisjoner) er tilbake på samme nivå (og kanskje litt bedre på enkelte øvelser). Vektbelastningen på øvelsene er på ca. 50 til 70 % av 1RM på treningsøktene slik at det er ingen fokus på ren styrke, men siden LGD-4033 (Anabolicum) skal ha anabole effekter ("highly anabolic", "excellent for strength") bør det være tilstrekkelig for opprettholdelse av styrken fra forrige test av 1RM i midten av juni 2017.

Benkpress var en positiv overraskelse på treningsøkten. Det ble veldig god pump i brystmuskulaturen allerede på oppvarmingssettene (52 kg og 72 kg). Pumpen var av slik karakter at jeg ble noe usikker på kapasiteten og evnen til å gjennomføre øvelsen på 92 kg. Det ble imidlertid flere repetisjoner på 92 kg enn på prøvetreningene før sommerferien slik at antall sett ble begrenset til 4 (sammenlignet med 5 på prøvetreningene). Jeg klarte 15 - 12 repetisjoner på de første settene sammenlignet med 13 - 11 repetisjoner før sommerferien. Jeg var for øvrig på bare 10 - 8 repetisjoner på den første treningsøkten etter sommerferien (dvs. 1 av 36) slik at det er betydelig forbedring etter oppstart på forskningsprosjektet. Det må ikke være pump for å bygge muskler, men pump gir indikasjoner på at kroppen er i en oppbyggende (evt. anabol) tilstand. Pumpen kan ha en anabolsk effekt. Musklene får næring som gir økning av opptaket for aminosyrer. Pumpen bidrar også til strekkeffekter på bindevevet til muskulaturen og det kan gi økning i muskelvolumet.

Den 2. treningsøkten med løping er gjennomført. Det er fokus på rolig langkjøring i forskningsprosjektet. Treningsøkten består av løping med moderat intensitet (dvs. hjertefrekvens på inntil 150) i et segment på ca. 5,3 km. Tiden ble på 22:17 min, dvs. 4:09 min/km. De tekniske beregningene viser 585 kcal. Trendutviklingen på ukebasis hittil i forskningsprosjektet er som følgende:

  • Uke 1: Gjsn. på 4:10 min/km (1 løpstrening) - Beste tid på 22:18 min. og dårligste tid på 22:18 min.
  • Uke 2: Gjsn. på 4:09 min/km (1 løpstrening) - Beste tid på 22:17 min. og dårligste tid på 22:17 min.

 

Det er høy grad av stabilitet og uvanlig små bevegelser til å være innledningen på forskningsprosjektet, men det er uansett positivt med noe progresjon selv om det er av uvesentlig karakter (dvs. 0:01 min/km ). Det var varme, svette, stivhet i leggmuskulaturen, melkesyre i lårmuskulaturen, andpusten og betydelig reduksjon av tempo i motbakker, dvs. tilsvarende som på den første treningsøkten. Den følte anstrengelsen var derfor uendret og i samsvar med tidene som også er tilnærmet uendret. Jeg synes at 4:10 min/km i uke 1 var positivt etter sommerferien, men samtidig var tiden på 4:09 min/km i uke 2 noe skuffende siden det var forventinger om effekter fra bruken av GW-501516 (Cardarine). Progresjon i de første 2 ukene er svakere enn forventet. Jeg har forsøkt å studere rundetidene for identifisering av endringer, men når det bare er 1 sekund forskjell mellom treningsøktene er det minimale bevegelser. Det som kanskje er noe overraskende var åpningen (dvs. 1. km) på den andre treningsøkten var raskere enn den første treningsøkten, mens avslutningen (dvs. 5. km) var tregere. Tidene var identisk på den 2., 3. og 4. km, dvs. i den delen  av segmentet hvor det er noe oppover- og nedoverbakker. Forskjellene er imidlertid ikke større enn at det kan være effekter fra vær- og vindforhold. Det var vindstille på den første treningsøkten, men noe skiftende vindforhold på den andre treningsøkten kan trolig påvirket åpningen og avslutningen.

Konklusjonen er at GW-501516 (Cardarine) har ingen kortsiktige effekter på utholdenhet, VO2-max eller den aerobe kapasiteten. Forskningsprosjektet har ramme på 3 måneder slik at det blir interessant med vurdering av den videre progresjon i de kommende 10 ukene. Jeg har inntil videre begrenset omfanget av løpstrening til 1 gang i uken slik at det har egentlig karakter av å være vedlikehold. Det er utilstrekkelig til å få betydelig progresjon, men det er muskelmasse, muskelvekst mv. som er den primære målsetningen slik at kardiotrening blir nedprioritert (dvs. sekundær betydning). Hvis jeg skal komme tilbake på de tidene som ble oppnådd i det forrige forskningsprosjektet (dvs. 48 av 48) hvor det var ca. 2 - 4 løpstreninger i uken er det trolig nødvendig med positive effekter fra GW-501516 (Cardarine). Når leverandøren SarmsX bruker beskrivelser som optimalt for utholdenhet ("ultimate endurance enhancer"), betydelige forbedringer i utholdenhet ("drastically improve endurance"), høyere VO2-max ("expanding the VO2 max") og kontinuerlige forbedringer i den aerobe kapasiteten ("continuous improvements in aerobic capacity") er det grunnlag for å ha høyere forventninger enn det som er oppnådd i de første 2 ukene.

Currently on: 10 mg ed LGD-4033 (Anabolicum) and 20 mg ed GW-501516 (Cardarine) from www.SARMSX.com. Research project for 12 weeks from August 7th until October 29th. 3-day minimalist-style program build aroud the basics and some progressive overload for muscle mass and maintaning of strenght. Moderate intensity, long-duration cardio for fat loss. Calorie at  +250 to +500 above maintenance level. Focus on development for body fat, strength, muscle mass and body weight. General objectives for muscle mass (increase), strength (maintaning) and fat (unchanged or limited increase) since target is weight increase (bulking).

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Anahera

Anahera

41, Utlandet

I am quiet, systematic and technical nature and a clever, inventive mind, attentive to detail. I like to finish what I start without interruptions and also to have everything in its place and properly organized. I am inclined to be quiet, reserved, patient and conservative, preferring to test and prove everything to my own satisfaction before committing myself. I take life seriously and can be easily and deeply hurt and go into moods which can be quite extreme at times, causing turmoil and unhappiness. I find it difficult to join in light conversation with those with whom I am not well acquainted. I could feel quite alone and uncommunicative. My limited verbal expression (except with those involved in my field of interest) makes it difficult for me to communicate my deeper thoughts even to those closest to me. Friendships and personal association are accordingly restricted. Contact: anahera@protonmail.com

Kategorier

Arkiv

hits