48 av 48

48. trening (bein):

  • Knebøy - 4 x 8 på 137 kg (78 % av 1RM)
  • Stående tåhev - 4 x 10 på 137 kg
  • Beinspark - 4 x 10 på 75 kg
  • Lårcurl - 4 x 10 på 32 kg

 

Det var ingen endringer i vektbelastningen eller antall repetisjoner sammenlignet med forrige treningsøkt (dvs. 42 av 48).

Det har ikke vært flere løpstreninger siden sist, men det er et tilstrekkelig grunnlag for vurdering av progresjon og utvikling ved etablering av de ukentlige trendlinjene. Det ble bare 1 treningsøkt med løping i den siste uken. Årsaken er ønsket om reduksjon av belastningen for kroppen før kraftøvelsen med test av 1RM i baseøvelsene ved avslutning av forskningsprosjektet. Det ble ikke ny bestenotering for enkeltløp i den 8. uken. For de ukentlige trendlinjene er det tangering av det beste gjennomsnittet. Dette er sammenfallende med mine antakelser om at toppen egentlig ble nådd etter ca. 6 uker med motstandsnivået på 4:00 min/km, men at det var noe avgrenset fremgang også i de 2 siste ukene med dosering 80 mg ed. Som følge av fokus på "moderat intensitet" (puls på inntil 150) er det ikke forventninger om høyere tempo enn dette. Det er indikasjoner på at S-4 (Andarine) har bidratt til positive effekter for utholdenheten på løpstreningene. Trendutviklingen på ukebasis i forskningsprosjektet ble som følgende:

  • Uke 1: Gjsn. på 4:35 min/km (3 løpstreninger) - Beste tid på 23:37 min. og dårligste tid på 25:11 min.
  • Uke 2: Gjsn. på 4:27 min/km (4 løpstreninger) - Beste tid på 23:38 min. og dårligste tid på 23:53 min.
  • Uke 3: Gjsn. på 4:23 min/km (3 løpstreninger) - Beste tid på 23:03 min. og dårligste tid på 23:10 min.
  • Uke 4: Gjsn. på 4:14 min/km (4 løpstreninger) - Beste tid på 22:15 min. og dårligste tid på 22:43 min.
  • Uke 5: Gjsn. på 4:03 min/km (3 løpstreninger) - Beste tid på 21:25 min. og dårligste tid på 21:49 min.
  • Uke 6: Gjsn. på 4:01 min/km (2 løpstreninger) - Beste tid på 21:07 min. og dårligste tid på 21:27 min.
  • Uke 7: Gjsn. på 3,59 min/km (2 løpstreninger) - Beste tid på 21:06 min. og dårligste tid på 21:20 min.
  • Uke 8: Gjsn. på 3,59 min/km (1 løpstrening) - Beste tid på 21:13 min. og dårligste tid på 21:13 min.

 

Det kan også foretas oppstilling basert på doseringen for S-4 (Andarine) for å få frem effektene på de ulike nivåene:

  • Grunnlinje (baseline): 4:35 min/km
  • 50 mg ed: 4:27 min/km (uke 1 og 2)
  • 60 mg ed: 4:18 min/km (uke 3 og 4)
  • 70 mg ed: 4:02 min/km (uke 5 og 6)
  • 80 mg ed: 3:59 min/km (uke 7 og 8)

 

Det er ingen tvil om at prestasjon på treningsøktene for løping ble vesentlig bedre ved dosering på 60 mg ed og 70 mg ed. Fremgangen med 80 mg ed var noe avgrenset, men det har sammenheng med at motstandsnivået på 4:00 min/km for "moderat intensitet" ble nådd. Det kan være ulike vurderinger for hva som er optimal dosering ("sweet spot") for SARM. For de fleste preparater vil høyere dosering gi bedre effekter, men det er avgrensninger inntil et ubestemt og individuelt nivå. Basert på min vurdering er det mer hensiktsmessig med 70 og 80 mg ed enn 50 og 60 mg ed. Det var tilsvarende bivirkninger på 70 og 80 mg ed som på 60 mg ed, men de økte doseringene hadde bedre effekter på treningsøktene for løping. Det var ingen bivirkninger på 50 mg ed.

Løping og utholdenhet er egentlig sekundære elementer i forskningsprosjektet, men det har vært en interessant øvelse og det nyttige erfaringer. Jeg kommer trolig å bruke tilsvarende segment, protokoll mv. i flere forskningsprosjekter siden det statistiske grunnlaget er etablert. Det som er spennende i den forbindelse er at i det neste forskningsprosjektet blir det bruk av GW-501516 (Cardarine) som angivelig skal være det optimale preparatet for utholdenhet ("ultimate endurance enhancer"). GW-501516 (Cardarine) kan gi betydelige og kontinuerlige forbedringer av utholdenhet over lengre perioder siden det blir økning av det maksimale oksygenopptaket (VO2-max) og den aerobe kapasiteten. Basert på de 22 treningsøktene som er gjennomført i dette forskningsprosjektet og den progresjon som er identifisert er det et tilfredsstillende og interessant sammenligningsgrunnlag.

Currently on: 80 mg ed S-4 (S4 Andarine from www.SARMSX.com). Research project for 8 weeks from April 17th until June 11th. 3-day body part split for mass and strength. Moderate intensity, long-duration cardio for fat loss. Calorie at  -250 to -500 below maintenance level. Focus on development for body fat, strength, muscle mass and body weight. General objectives for muscle mass (preservation), strength (maintaining) and fat (significantly decrease) since target is weight reduction (cutting). Night vision problems (night blindness) at 60 mg ed (no issues at 50 mg ed). Yellow tint is noticed in both artificial light and natural light.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Anahera

Anahera

41, Utlandet

I am quiet, systematic and technical nature and a clever, inventive mind, attentive to detail. I like to finish what I start without interruptions and also to have everything in its place and properly organized. I am inclined to be quiet, reserved, patient and conservative, preferring to test and prove everything to my own satisfaction before committing myself. I take life seriously and can be easily and deeply hurt and go into moods which can be quite extreme at times, causing turmoil and unhappiness. I find it difficult to join in light conversation with those with whom I am not well acquainted. I could feel quite alone and uncommunicative. My limited verbal expression (except with those involved in my field of interest) makes it difficult for me to communicate my deeper thoughts even to those closest to me. Friendships and personal association are accordingly restricted, as well as business success, because I am over-cautious in venturing into financial risks or promotional effort. Contact: anahera@protonmail.com

Kategorier

Arkiv

hits